Tudástár

Három végzetes hiba, amit kiszervezéskor elkövethetünk:

Az outsourcing alapgondolata egyszerű. A vállalat csak a profiljába vágó legfontosabb tevékenységeket végezze el, minden mást külső cégekre bízhat. A kiszervezés megvalósítása azonban koránt sem ennyire „leegyszerűsíthető”.

Összegyűjtöttük, hogy mik azok a végzetes hibák, amiket HR folyamatok kiszervezéskor elkövethetünk:

  1. „A szó elszáll.” Nem rögzítetem szerződésbe részletesen határidőkkel a szolgáltatótól elvárt tevékenységet. A kezdeti tárgyalási szakaszban általában még mindig mindenki szolgálatkész, és mindent vállal. De mi lesz akkor, ha már a szerződést megkötöttük, a feladatok a szolgáltatón tornyosulnak, és mi még mindig szeretnénk valamit, és csak kérünk, kérünk….

  2. Ki fizet a végén? Nem tisztázottak a garancia kérdések. Nélkülözhetetlen, hogy a szolgáltató tevékenységéért vállalja a teljes felelősséget. Fontos hogy tudjuk, hogy pl. egy bérszámfejtés kiszervezésekor ki fizet a jövőben, ha büntet az OEP? Mire terjed még ki a garancia? (Garanciákról bővebben a Garancia, na de mire? című cikkünkben olvashat)

  3. „Mások is így csinálták”- Sablonmegoldások. Elfogadom a szolgáltató gyakorlatát, anélkül, hogy a saját folyamataimat és elvárásaimat részletesen tisztáznám. Nem létezik egy egységes vevői értékrend, mindannyian mások vagyunk, mást akarunk. Nyugodtan ragaszkodhatunk saját elképzeléseinkhez, persze azért érdemes a szolgáltató tapasztalatát, javaslatait is figyelembe vennünk.

A fenti hibák elkövetése, kellemetlen meglepetéseket, komoly rejtett költségeket tartogathat a kiszervezési szolgáltatásban, ezért érdemes minderre odafigyelnünk.

3 dolog Önért, amiben különbözünk versenytársainktól

1.
SGP - Biztonsági
garancia csomag

(Security Guarantee Package)

2.
FSS - Rugalmas átállást eredményező rendszer

(Flexible Switching  System)

3.
MIS -  Menedzsment
tájékoztató rendszer

(Management Information System)

Referenciák

„Csak köszönettel tartozom a HR-Face munkájáért.Mind szakmai szempontok alapján, mind emberileg a lehető legtöbbet nyújtják. Különösen ügyfélközpontúnak tartom, hogy rendelkezésre állásuk kifogástalan.
Közhellyel élve, már-már túl ideális a munkakapcsolat: társaságunk képviseletét gyorsan is, jól is és ráadásul megfelelő áron látják el.
Külön köszönet illeti Krisztinát, akitől a nap bármely szakában tökéletes választ lehet kapni.

Szányel Zoltán
Pénzügyi vezető
ALD Automotive Magyarország Kft.
www.ald-automotive.com


„A havi rendszeres feladatok mellett, az egyedi igényeinkre is maximálisan odafigyelnek.  Vállalatunk méretéből és multinacionális kultúrájából is következik, hogy sok egyedi kimutatásra, listára, kalkulációra van szükségünk néha „tegnapra”. Épp ezért rugalmasságuk kiemelkedően fontos nekünk. Számunkra érték, hogy jól tudunk velük együtt dolgozni, gondolkodni.” 

Klauss Éva
HR-Manager
CRH-Hammerstein
Mór
www.crhhammerstein.de


„Hogy miért jó veletek együtt dolgozni?
Hát először is: a szolgálatkészség (bármikor bármivel kereshetlek)
Másodszor is: a szakmai hozzáértés (eddig mindent megoldottunk)
Harmadszor: a pontosság (nálam eddig még minden időben jött)”

Széles László
Kereskedelmi vezető, KRAUSE Kft.
Érd
www.krause-systems.hu


„Bérszámfejtés és cafetéria rendszerünket is teljes egészében a HR-FACE Kft-re bíztuk. A bérszámfejtés hiba%-a 0%. A határidőket még az eseti nehézségek, és változások ellenére is igyekeznek betartani. Kérdéseimmel tanácsadójukhoz mindig fordulhatok.”

Molnár Erika
Gazdasági igazgató
OKIN-Hungary Gépgyártó Kft., Hajdúdorog
www.okin.de