Tudástár

Az árakról, avagy a körte és az alma esete...

A bérszámfejtés és humán ügyvitel kiszervezésekor az ár általában Ft/főben(dolgozói létszám) van meghatározva. Hajlamosak vagyunk ilyenkor a többi részletre nem figyelni, és egyszerűen a Ft/fő ár alapján dönteni. Hatalmas hibát követhetünk el, ha nem vagyunk tisztában a mögöttes tartalommal, mert óriási különbségeket rejtenek az egyes ajánlatok.

Konkrétan mit is jelenthet mindez?

Nézzünk rá egy példát. Az egyik szolgáltató 2200 Ft/fő árat ajánl, míg a másik 1800 Ft/fővel kecsegtet. Első ránézésre a második ajánlat jelentősen kedvezőbb, azonban kukkantsunk csak a számok mögé. Az első ajánlat minden szolgáltatást és ahhoz kapcsolódó költséget tartalmaz, míg a másiknál, ha jobban megnézzük látható, hogy pl. az ügyfélszolgálatért külön kell fizetni, a postaköltség rám terhelik, vagy egyedi kalkulációk kérése szintén nem tartozik az alapárba. Így már ugye mindjárt más a helyzet? Alaposabb számolgatás nélkül csak a körtét hasonlítanánk az almához.

Vannak olyan ármegadási gyakorlatok is, ahol külön árat adnak meg a bérszámfejtésre, és külön árat az évvégi adatszolgáltatásokra (APEH, NYENYI), külön az ügyfélszolgálatra stb. Ezzel csak az a gond, hogy az ily módon szétbontott ár sok esetben valójában felesleges. Ennek oka, hogy ha már kiszerveztük a bérszámfejtésünket, akkor a jövőben, hogy lennénk képesek pl. az éves adóbevallásunkat elkészíteni? Valójában az árnak az ilyen jellegű szétbontása nem opcionális, egyszerűen hozzá kell adnunk az alapárhoz.

És ami még döntő fontosságú lehet….

Az árak összehasonlításánál van még egy nagyon fontos szempont, amit ki szeretnék emelni. Ez pedig az, hogy hogy kapunk adatokat a kiszervezés után? Pl. hogyan kapom a területenkénti beteg%omat? Kész táblázatban, diagrammal, vagy nyers számokban, vagy lelistázom magam? Már minden szolgáltatónál kérhető, hogy biztosítson on-line elérhetőséget az adatainkhoz. Ez az első látszatra jó lehetőségnek tűnik, azonban veszélyeket rejteget. Hisz nem mindegy, hogy ki nyeri ki az adatokat végül a programból! Nekünk kell magunknak, vagy készen kapjuk, ahogy szeretnénk. A tapasztalat az, hogy az munkáltatói adatkérések jelentősen időigényesek,rengeteg erőforrást spórolhatunk meg, ha szolgáltatótól várjuk el, hogy készítse el,és nem mi magunk akarjuk összerakni. Főleg, hogy sem a szakértelmünk, sem a programismeretünk nem olyan szintű hogy ezt kellő hatékonysággal tegyük meg. Nem is beszélve a felelősségről. Az árak összehasonlításakor erre a szempontra különösen érdemes odafigyelnünk!

3 dolog Önért, amiben különbözünk versenytársainktól

1.
SGP - Biztonsági
garancia csomag

(Security Guarantee Package)

2.
FSS - Rugalmas átállást eredményező rendszer

(Flexible Switching  System)

3.
MIS -  Menedzsment
tájékoztató rendszer

(Management Information System)

Referenciák

„Csak köszönettel tartozom a HR-Face munkájáért.Mind szakmai szempontok alapján, mind emberileg a lehető legtöbbet nyújtják. Különösen ügyfélközpontúnak tartom, hogy rendelkezésre állásuk kifogástalan.
Közhellyel élve, már-már túl ideális a munkakapcsolat: társaságunk képviseletét gyorsan is, jól is és ráadásul megfelelő áron látják el.
Külön köszönet illeti Krisztinát, akitől a nap bármely szakában tökéletes választ lehet kapni.

Szányel Zoltán
Pénzügyi vezető
ALD Automotive Magyarország Kft.
www.ald-automotive.com


„A havi rendszeres feladatok mellett, az egyedi igényeinkre is maximálisan odafigyelnek.  Vállalatunk méretéből és multinacionális kultúrájából is következik, hogy sok egyedi kimutatásra, listára, kalkulációra van szükségünk néha „tegnapra”. Épp ezért rugalmasságuk kiemelkedően fontos nekünk. Számunkra érték, hogy jól tudunk velük együtt dolgozni, gondolkodni.” 

Klauss Éva
HR-Manager
CRH-Hammerstein
Mór
www.crhhammerstein.de


„Hogy miért jó veletek együtt dolgozni?
Hát először is: a szolgálatkészség (bármikor bármivel kereshetlek)
Másodszor is: a szakmai hozzáértés (eddig mindent megoldottunk)
Harmadszor: a pontosság (nálam eddig még minden időben jött)”

Széles László
Kereskedelmi vezető, KRAUSE Kft.
Érd
www.krause-systems.hu


„Bérszámfejtés és cafetéria rendszerünket is teljes egészében a HR-FACE Kft-re bíztuk. A bérszámfejtés hiba%-a 0%. A határidőket még az eseti nehézségek, és változások ellenére is igyekeznek betartani. Kérdéseimmel tanácsadójukhoz mindig fordulhatok.”

Molnár Erika
Gazdasági igazgató
OKIN-Hungary Gépgyártó Kft., Hajdúdorog
www.okin.de