Tudástár

Mire figyeljek, ha a HR kiszervezéshez szolgáltatót választok?

Azzal kezdeném, ami egy marketinges tény, hogy mi emberek elsősorban érzelmi alapon hozzuk meg döntéseinket, és csak utólag racionalizáljuk. Van akiben tiltakozást vált ki ez a tény, pedig üzleti döntéseinket is erősen meghatározzák érzelmeink. A benyomásaink, amit az árajánlatok, és a személyes találkozók keltenek döntő fontosságúak. Nézzünk azonban néhány elengedhetetlen szempontot amire mindenképp érdemes odafigyelnünk, ha outsourcing szolgáltatót keresünk.

Beszéljünk a pénzről!

Az egyik legfontosabb, az ár. A bérszámfejtés és humán ügyvitel kiszervezésekor az ár általában Ft/főben(dolgozói létszám) van meghatározva. Hajlamosak vagyunk ilyenkor a többi részletre nem figyelni, és egyszerűen az ár alapján dönteni. Hatalmas hibát követhetünk el, ha nem vagyunk tisztában a mögöttes tartalommal, mert óriási különbségeket rejtenek az egyes ajánlatok. (Bővebben a körte és alma esete című cikkben olvashat erről.)

Jól értjük egymást?

A kiszervezés sikerességének egyik alapfeltétele már az első pillanattól a kommunikáció. Döntő fontosságú, hogy a szolgáltató és a kiszervező cég között kellően közvetlen és empatikus kapcsolat legyen. Az empatikus szó, talán meglepő kifejezés az üzleti életben, de mégis helyénvalónak érzem. Mivel a „házon kívüli” folyamatok szorosan kapcsolódnak továbbra is szervezet életéhez, és a sikeres outsourcing napi munkakapcsolatot, az „együtt dolgozás” és „együtt gondolkodás” képességét igényli.

Garancia, na de mire?

Egyértelműnek tűnik, mégis számos esetben elmarad a garanciák tisztázása, és nem kerül be a szolgáltatási szerződésbe. Ki miért vállalja a felelősséget, ki miért fizet? Ezek alapkérdések amiket feltétlenül fel kell tennünk. Miért vállalja a szolgáltató és milyen mértékben a felelősséget? Hatósági bírságok (APEH, OEP)esetén ki fizet? Nyújt-e szolgáltató a szolgáltatás minőségére is garanciát?

Mennyire „vagyok-leszek” fontos a szolgáltatómnak?

Természetesen mivel vevők vagyunk a kézenfekvő válasz, az lenne, hogy „nagyon fontos leszek”. Azonban nem mindegy, hogy a szolgáltatóm árbevételének milyen hányada származik belőlem, azaz mennyire játszok kulcsfontosságú szerepet az életében. Ennek a jelentősége a későbbiekben egyedi igényeim és kéréseimre való rekacióknál lesz megfigyelhető. Mennyire tudom az érdekeimet érvényesíteni? Túlóráznak-e miattam ha szükséges? Kaphatok-e azonnali válaszokat, megoldásokat? stb.. Egyik kedves vevőnk szájából hangzott el az a nagyon találó kifejezés erre vonatkozóan, hogy „nem akarunk kerekítési különbözet lenni.” Azt azért szeretném hangsúlyozni, hogy nem arra a buzdítok senkit, hogy minél kisebb szolgáltató céget válasszon. Méret és rugalmasság között nem állítom, hogy minden szolgáltatóra fennáll egy ellentétes irányú kapcsolat. Valamint az sem elhanyagolható tény, hogy ez csak egy szempont a sok közül, hisz egyértelmű, hogy a szolgáltató szakmai tapasztalatának fontossága azért elsődleges marad!


3 dolog Önért, amiben különbözünk versenytársainktól

1.
SGP - Biztonsági
garancia csomag

(Security Guarantee Package)

2.
FSS - Rugalmas átállást eredményező rendszer

(Flexible Switching  System)

3.
MIS -  Menedzsment
tájékoztató rendszer

(Management Information System)

Referenciák

„Csak köszönettel tartozom a HR-Face munkájáért.Mind szakmai szempontok alapján, mind emberileg a lehető legtöbbet nyújtják. Különösen ügyfélközpontúnak tartom, hogy rendelkezésre állásuk kifogástalan.
Közhellyel élve, már-már túl ideális a munkakapcsolat: társaságunk képviseletét gyorsan is, jól is és ráadásul megfelelő áron látják el.
Külön köszönet illeti Krisztinát, akitől a nap bármely szakában tökéletes választ lehet kapni.

Szányel Zoltán
Pénzügyi vezető
ALD Automotive Magyarország Kft.
www.ald-automotive.com


„A havi rendszeres feladatok mellett, az egyedi igényeinkre is maximálisan odafigyelnek.  Vállalatunk méretéből és multinacionális kultúrájából is következik, hogy sok egyedi kimutatásra, listára, kalkulációra van szükségünk néha „tegnapra”. Épp ezért rugalmasságuk kiemelkedően fontos nekünk. Számunkra érték, hogy jól tudunk velük együtt dolgozni, gondolkodni.” 

Klauss Éva
HR-Manager
CRH-Hammerstein
Mór
www.crhhammerstein.de


„Hogy miért jó veletek együtt dolgozni?
Hát először is: a szolgálatkészség (bármikor bármivel kereshetlek)
Másodszor is: a szakmai hozzáértés (eddig mindent megoldottunk)
Harmadszor: a pontosság (nálam eddig még minden időben jött)”

Széles László
Kereskedelmi vezető, KRAUSE Kft.
Érd
www.krause-systems.hu


„Bérszámfejtés és cafetéria rendszerünket is teljes egészében a HR-FACE Kft-re bíztuk. A bérszámfejtés hiba%-a 0%. A határidőket még az eseti nehézségek, és változások ellenére is igyekeznek betartani. Kérdéseimmel tanácsadójukhoz mindig fordulhatok.”

Molnár Erika
Gazdasági igazgató
OKIN-Hungary Gépgyártó Kft., Hajdúdorog
www.okin.de